
Πώς να γράφεις τίτλους που κερδίζουν κλικ
Ιουλ 11
2 min read
0
5
0

Ο τίτλος είναι η πρώτη εντύπωση και συχνά η τελευταία ευκαιρία για να τραβήξεις το ενδιαφέρον κάποιου. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, πρέπει να τραβήξει το βλέμμα και να κάνει τον αναγνώστη να πει: “θέλω να μάθω περισσότερα”.
Σε έναν κόσμο όπου ο ανταγωνισμός για την προσοχή είναι αμείλικτος, το να ξέρεις πώς να γράφεις πετυχημένους τίτλους δεν είναι απλώς χρήσιμο αλλά αναγκαίο.
Παρακάτω θα δεις 5 βασικά βήματα για να δημιουργείς τίτλους που όχι μόνο φέρνουν clicks, αλλά χτίζουν και εμπιστοσύνη ανάμεσα σε εσένα και το κοινό σου.
1. Ξεκίνα από την αξία για τον αναγνώστη
Ο τίτλος πρέπει να απαντά στο πιο σημαντικό ερώτημα: “Τι θα κερδίσω διαβάζοντας αυτό;” Απόφυγε τους ασαφείς τίτλους και προτίμησε να είσαι άμεσος. Όταν ο αναγνώστης ξέρει τι να περιμένει, είναι πολύ πιο πιθανό να κάνει το κλικ. Για παράδειγμα: Αντί για: “Όσα πρέπει να ξέρεις για την παραγωγικότητα”
Προτίμησε: “5πρακτικοί τρόποι για να γίνεις πιο παραγωγικός καθημερινά”
2. Οι αριθμοί βοηθούν στη δομή
Οι τίτλοι με αριθμούς λειτουργούν γιατί υπόσχονται περιεχόμενο με αρχή, μέση και τέλος. Είναι ξεκάθαροι και “εύπεπτοι”. Λειτουργούν ιδιαίτερα καλά όταν ο αναγνώστης αναζητά κάτι πρακτικό ή κάποια οδηγία βήμα-βήμα.
Bonus: Οι μονοί αριθμοί (3, 5, 7,…) έχουν καλύτερη απήχηση στις περισσότερες πλατφόρμες.

3. Φρόντισε να φαίνεται φυσικό
Ένας τίτλος που “φωνάζει clickbait” χάνει εύκολα την αξιοπιστία του. Αντίθετα, οι τίτλοι που μοιάζουν με ανθρώπινη ομιλία, συνδέονται πιο γρήγορα με το κοινό.
Παράδειγμα: “Τα εργαλεία που με βοηθούν να μη χάνω τον έλεγχο στη δουλειά”
Μιλάει άμεσα, με αυθεντικότητα.
4. Άγγιξε το συναίσθημα ή την περιέργεια
Λέξεις όπως “μυστικό”, “λάθος”, “κανείς δεν σου είπε”, “χωρίς να το καταλάβεις” μπορούν να προκαλέσουν το κλικ, αρκεί να μην χρησιμοποιούνται παραπλανητικά. Δημιουργούν ένα μικρό “κενό γνώσης” που το κοινό θέλει να καλύψει.
Π.χ. “Τα 3 πιο συνηθισμένα λάθη στα social media (που πιθανότατα κάνεις κι εσύ)”
5. Κάνε δοκιμές
Ένας τίτλος μπορεί να ακούγεται τέλειος… μέχρι να δεις τα αποτελέσματα. Κάνε A/B testing, δοκίμασε παραλλαγές στα newsletters ή στα social media και δες τι δουλεύει για το δικό σου κοινό.
Μικρές αλλαγές (π.χ. η σειρά των λέξεων ή μια διαφορετική λέξη-κλειδί) μπορεί να κάνουν μεγάλη διαφορά στα clicks.

Οι τίτλοι δεν είναι λεπτομέρεια αλλά στρατηγική! Είναι η γέφυρα ανάμεσα στον αναγνώστη και το περιεχόμενό σου. Επένδυσε σε αυτή τη γέφυρα: γράψε τίτλους που σέβονται τον χρόνο του αναγνώστη, δημιουργούν ενδιαφέρον και του δίνουν ξεκάθαρη αξία. Έτσι, δεν θα κερδίζεις μόνο clicks αλλά και εμπιστοσύνη!
.png)









